frågor & svar

 

För oss är det viktigt att du känner att det är enkelt och tryggt att handla hos oss.

Här har vi samlat en del frågor som kanske dyker upp när du besöker oss.

Skulle du vilja fråga något annat så tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst!

 

1. Vad kostar det att handla hos Ateljé Mormor?

Priserna som visas i butiken är i svenska kronor och inkluderar moms. Handlar du för mer än 700 kronor så är frakten inom Sverige gratis, i annat fall kostar frakten inom Sverige 59 kronor.

2. Hur handlar jag hos er?

När du är nöjd med din varukorg och har gått till kassan så kommer du att få möjlighet att betala med Klarna faktura, konto, VISA eller Mastercard samt med internetbank. Följ sedan instruktionerna som börjar med att be dig fylla i din e-postadress. När dina uppgifter är klara så klickar du på 'Slutför köp'.

Om du inte önskar att betala med Klarna faktura så har du nu möjlighet att välja något av de andra betalsätten - Kort, konto eller internetbank. När köpet är klart så kommer du att få ett e-postmeddelande från Ateljé Mormor med order info, samt en bekräftelse från Klarna.

3. Hur kontrollerar jag en lagd order?

Så fort ordern har skickats till Ateljé Mormor så får du ett e-postmeddelande med orderinformation. Om du i kassan valt att skapa ett inloggningskonto så kan du också logga in för att se din orderhistorik. Du finner inloggningen till vänster under ”Övrigt”.

4. Vad gör jag om jag önskar köpa fler produkter som har olika leveranstid?

Om du i samma beställning har produkter med olika leveranstid så skickar vi allt när samtliga produkter finns inne. Vill du ha varorna som finns i lager skickade direkt, så är det enklaste om du delar upp köpet.

5. Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Du kan få ditt lösenord automatiskt via e-mail, välj "Logga in" och klicka på 'Jag har glömt mitt lösenord'.

6. Hur reklamerar jag en vara?

Kontakta Kundtjänst på info@ateljemormor.se 

7. Kan jag byta en vara?

Vi tillämpar ångerrätt i 14 dagar. Vill du byta eller ångrar ett köp så betalar du fraktkostnaden själv. Varan måste skickas i originalförpackning och vara i oförändrat skick. Det är också viktigt att du kontaktar Kundtjänst så vi vet att du kommer att returnera varan och med ett eventuellt byte.

8. Var tillverkas Ateljé Mormors egna produkter?

Våra egna produkter färdigställs i Sverige. Material väljs med omtanke från leverantörer i Italien och Sverige.

9. Jag bor inte i Sverige men vill handla hos Ateljé Mormor, vad gör jag då?

Om du är bosatt utomlands, så kan du handla hos oss med alternativet ”Förskottsbetalning” i kassan.

Inom Norden kostar frakten 295 kronor, övriga länder efter separat överenskommelse. Kontakta oss på kundtjänst om något är oklart så hjälper vi dig.

10. Jag saknar en produkt som finns hos en av era leverantörer. Kan ni ta hem den till mig?

Om du saknar något så hjälper vi gärna till att ta hem detta. Hör av dig till kundtjänst så återkommer vi med mer information om pris och leveranstid.